Sider

torsdag 19. april 2012

Panna cotta med mango

Panna cotta dessert finnes i utalliga varianter og smaker alltid godt. Det er blitt en av mine yndlings desserter og jeg vil i dag dele denne herlige blandingen av friskt og søtt med dere.


6-8 glass

2 gelatinplater
3 dl kremfløte
1 dl sukker
1 vaniljestang delt i to på langs
2 dl yoghurt naturell
1 mango delt i små terninger
saften av 1/2 lime pluss finrevet skall

Legg gelatin i bløt i kaldt vann i 2 min.
Kok opp fløte med sukker og vaniljestang.
Klem vannet ut av de oppbløtte gelatinplatene, og rør dem inn i den varme fløten.
Rør inn yoghurt, og hell blandingen over i ønsket serveringsglass/skål.
Sett inn i kjøleskapet i et par timer til desserten er stivnet.

Ha mangobitene i en liten bolle og bland inn limesaft og skall.
Før servering legges 1 god ss mangobiter på hver porsjon.


LW magazine kan du nå få mitt ukentlige bidrag,
som denne uken er "Linsesuppe med lam og koriander"

1 kommentar:

  1. Såååå lekkert dandert !

    Denne er blant mine favoritt desserter, kanskje fordi den minner meg om Italia?

    Men, det var nytt med mango oppå, så dette var ett morsomt tips, takk ;)

    God helg !

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...