Sider

søndag 19. februar 2012

Sjokoladekjeks

I går ble jeg inspirert av bloggen Thing til å lage sjokoladekjeks.
En utrolig enkel og smakfull oppskrift jeg er veldig glad for å ha kommet over.



Du behøver:

80 gr smør
1,5 dl sukker
3 dl brunsukker
1 ts vaniljesukker
2 egg
5,5 dl hvetemel
 
1 ts natron
1 ts salt
200 gram grovhakket kokesjokolade

Bland margarin, hvitt/brunt sukker og
vaniljesukker godt sammen.


Tilsett ett egg om gangen, bland godt.

Sikt inn mel, natron, salt og bland sammen.
Tilsett den grovhakkede sjokoladen.

Stekes på 180 grader i ca 10 - 12 min
Midt i ovnen
Jeg formet deigen til små kuler på størrelse med en cherrytomat, trykket de flate slik at de var ca 2-3 mm høye, og noen laget jeg dobbelt så store. Steketiden som er angitt her gjelder for den minste størrelsen.
I stedet for brunt sukker brukte jeg rørsukker, som er noe lysere på fargen.

Bon apetite!

1 kommentar:

  1. Mmm..disse så gode ut,sånne må jeg lage en dag.. Takk for at du deler:)
    Håper dere hatt en herlig søndag:)
    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...