Sider

tirsdag 17. januar 2012

Olivenbrød med hakkebøff, tomater og løk..

En herlig, lettvint og god hverdags tallerken.



Har dere det som oss inn i mellom, er hverdagen travel og man har mye å nå over i løpet av et døgn. Derfor er jeg stor tilhenger av lettvint, men god mat i hverdagen.
Og vi blir jo litt saltsyke, og trenger noe ekstra å gå på etter endt arbeidsdag.

Til hakkebøffene trenger du:
(4 personer)

6-800 g kjøttdeig
salt, pepper, hvitløkspulver og basilikum

Ønsker du "utspedd" kjøttdeig, tilsetter du
2 egg
2-3 ss mel
1 ts potetmel
2 ss melk
litt vann (til du får ønsket konsistens)

Oppskåret tomater, løk og litt hjertesalat til pynt.

Bland eventuelt ingrediensene i kjøttdeigen og form til små runde flate
karbonade størrelser. Stek på pannen noen minutter på hver side.
Det anbefales å steke helt igjennom dersom barn spiser hakkebøff.

Server med godt olivenbrød og dynk det gjerne med noen dråper olivenolje før du legger på salat, hakkebøff, tomater og løk. 

Jeg kan ikke skryte på meg å ha laget olivenbrødet selv,
det er kjøpt hos Helgø Matsenter, og er etter min smak, det beste brødet som finnest!

Dersom du har barn som ikke er så glad i olivenbrød, er det lov å ty til potetmos
fra pose, det er et must hos oss.



Bon apetite!










2 kommentarer:

  1. Mmm..det hørtes godt ut.. Spørs om ikke det må testes ut:)
    Godt å høre at Thomas jr. gjør fremskritt<3 Håper evalueringen gikk bra i dag:)
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Så godt det så ut! Skikkelig fristende... Og sikkert like godt på en lørdag også;-) Klem til deg fra meg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...